Vår verksamhet

Vi vet vad assistansberättigade har rätt till, och vi kan hela processen.

Ett genuint intresse för LSS/ personlig assistans och en bred kompetens inom ekonomi, organisation och samordning är grunden i vår verksamhet. Inom bolaget finns även tillgång till juridisk kompetens. Till skillnad från de riktigt stora assistansbolagen har vi tid och möjlighet att vara flexibla och anpassa oss efter den assistansberättigade och våra medarbetares behov. Hos oss sköts allting internt med korta vägar till beslut – från rådgivning och kontakt till rekrytering och administration. Det gör oss snabba och effektiva.

Vårt kontor finns på Kungsgatan 4C i Motala. Här har vi, Kim, Lollo och Camilla, våra arbetsplatser och även  verksamhet för våra kunder och medarbetare. Vi erbjuder t ex föreläsningar, utbildningar samt gemensam matlagning och samvaro. Här ska man alltid känna sig välkommen för en pratstund eller fika!

Hammarstrands Assistans sköter all administration inom vår verksamhet och hanterar kontakt med försäkringskassa, kommun samt andra aktörer.

Vi har tillstånd från IVO att bedriva personliga assistans sedan 13 mars 2012. I november 2013 gjorde IVO en inspektion med fullt godkänt resultat där IVO lyfte fram vårt nära samarbete och engagemang för våra kunder och medarbetare. I december 2014 fick vi R-licens som ett av sju bolag i Sverige inom personlig assistans. Vilket vi är mycket stolta över då en R-licens är en unik kvalitetsstämpel som tilldelas företag som är kända för god affärsetik. Licensen fick vi efter en noggrann prövning utifrån ekonomi, ägarstruktur och rykte. I oktober 2022 hade vi en inspektion från Arbetsmiljöverket där vi fick positiv feedback på vårt nära samarbete med våra medarbetare.

Sedan 2 juli 2018 är Camilla Anneflod verksamhetschef med IVO:s tillstånd att bedriva personlig assistans.